Sempozyumun Amacı:
Sempozyumun başlıca amacı, Türkiye’de Türk edebiyatı ekseninde çevreci düşünce üzerine çalışan araştırmacıları bir araya getirerek disiplinler arası bir paylaşım ve tartışma ortamı sağlamak, bu alandaki birikimi değerlendirmek ve yeni çalışmalara yönelik diyaloğu ve iş birliğini teşvik etmektir. Sempozyumda ayrıca siyaset bilimcilerin de katılımıyla çevreciliğin edebiyat aracılığıyla bir ideolojik kurgu yaratılması kapsamında değerlendirilmesi ve tartışılması planlanmaktadır.
Sempozyumun İçeriği:
Edebiyat ve Çevre Sempozyumu, Türk edebiyatı ekseninde çevre, ekoloji ve kültür ilişkilerine odaklanan disiplinler-arası bir platformdur. Sempozyumda; “İklim-Kurgu”, “Türkiye’de Ekoeleştiri”, “Ekoloji, Medya ve Edebiyat”, “Çevre Felsefesi ve Edebiyat”, “Çevrebilimsel Dilbilim”, “Ekoloji ve Çeviribilim”, “Çevre Adaleti, Çevre Etiği ve Edebiyat”, “Ekofeminizm ve Edebiyat”, “Eleştirel Hayvan Çalışmaları ve Edebiyat”, “Eleştirel Bitki Çalışmaları ve Edebiyat”, “Posthümanizm ve Edebiyat”, “Kadim Bilgelik ve Edebiyat”, “Ekoloji, Ütopya, Distopya” gibi çağrılı başlıklar üzerinden çok sayıda bildiri sunumu yapılmıştır. Program kapsamında yer alan oturumlarda halk hekimliği ve doğa-tabanlı bilginin edebiyatla buluşması, klasik Türk şiirinde doğa algısı, modern edebiyatta ekolojik yaklaşımlar, çevre-kültür ilişkisi, ekoeleştiri bağlamında romana ve hikâyeye dair yaklaşımlar gibi konular ele alınmıştır.





