Alternatif Düşünme Stratejilerini Teşvik Etmek Eğitim Programının Okul Öncesi Öğretmenlerin Sosyal Duygusal Yetkinliklerine Etkisinin İncelenmesi

Proje NoKÜN.2024-BAGP-036
Projenin AdıAlternatif Düşünme Stratejilerini Teşvik Etmek Eğitim Programının Okul Öncesi Öğretmenlerin Sosyal Duygusal Yetkinliklerine Etkisinin İncelenmesi
Proje YürütücüsüProf. Dr. Müge Artar
AraştırmacılarArş. Gör. Saadet İrem Turgut
Proje TürüBilimsel Araştırma ve Geliştirme Projesi (BAGP)
Ait Olduğu BirimÇocuk Gelişimi Uygulama ve Araştırma Merkezi
Süresi (Ay)10 Ay
Proje ÖzetiBu araştırmada, ‘Alternatif Düşünme Becerilerini Teşvik Etmek’ sosyal duygusal öğrenme programının öğretmenlerin sosyal duygusal yetkinliklerini arttırması amaçlanmaktadır. Alternatif Düşünme Becerilerini Teşvik Etmek programı 5 farklı kategorideki (öz farkındalık, öz yönetim, sosyal farkındalık, ilişki yönetimi, sorumlu karar verme) temel becerilerin sürekli pekiştirilmesini sağlamayı, alanda çalışan profesyonellerin, ebeveynlerin birlikte yapabilecekleri tamamlayıcı etkinlikler ve çalışmaları içermektedir.  Araştırmanın örneklemini 6 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında öğretmenler hakkında demografik bilgileri edinmek için ‘Genel Bilgi Formu’, öğretmenlerin sosyal-duygusal yetkinliklerini değerlendirmek amacıyla Sarısoy, Alcı ve Erişen (2021) tarafından uyarlanan ‘Öğretmenlerin Sosyal-Duygusal Yetkinliklerini Değerlendirme Ölçeği’ uygulanacaktır. PATHS (Alternatif Düşünme Stratejilerini Teşvik Etmek) programı Türkçeye uyarlanarak öğretmenlere 6 haftalık bir eğitim verilecektir. Eğitim sonunda son testler uygulanarak programın öğretmenlerin sosyal-duygusal yetkinlikleri üzerinde anlamlı etkisi olup olmadığı bulgulanacaktır.
Scroll to Top