Simülasyona Dayalı Öğretimin Ebelik ve Hemşirelik Öğrencilerinin Memnuniyeti ve Öğrenmede Kendilerine Güvenlerine Etkisi

Proje NoKÜN.2024-BAGP-002
Projenin AdıSimülasyona Dayalı Öğretimin Ebelik ve Hemşirelik Öğrencilerinin Memnuniyeti ve Öğrenmede Kendilerine Güvenlerine Etkisi
Proje YürütücüsüDr. Öğr. Üyesi Meral Başaran
AraştırmacılarDr. Öğr. Üyesi Ayşegül Yıldız, Dr. Öğr. Üyesi Rukiye Yalap, Arş. Gör. Bilgesu Çelik, Arş. Gör. Sinem Sönmez
Proje TürüBilimsel Araştırma ve Geliştirme Projesi (BAGP)
Ait Olduğu BirimSağlık Bilimleri Yüksekokulu
Süresi (Ay)12 Ay
Proje ÖzetiEbelik ve hemşirelik eğitimi hem teorik hem de pratik olmak üzere iki aşamayı içeren akademik bir eğitimdir. Uygulama laboratuvarları ve klinik birimleri içine alan pratik aşamasında, öğrencinin edindiği teorik bilgiyi uygulaması beklenmektedir. Fakat bazen, fiziki koşullar, bakım alan bireyin vermiş olduğu ani tepkiler ve öğrencilerin kliniğe hazır oluşunda aksaklık ve yüksek anksiyete seviyesi, uygulama aşamasını olumsuz yönde etkilemektedir. Son yıllarda sık kullanılan ve öğrencilerin gözünde gerçeğe yakın deneyim sunan   simülasyon eğitimi, bu duruma çözüm getirmektedir. Literatürde de kanıtlarına rastlanan   simülasyonun sağladığı katkı göz önüne alındığında simülasyona dayalı öğretimin ebelik ve hemşirelik bölümleri müfredatına dahil edilmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmada simülasyona dayalı öğretimin öğrencilerin memnuniyeti ve öğrenmede kendilerine güvenlerine etkisi değerlendirilecektir.
Scroll to Top