| Proje No | KÜN.2024-BAGP-002 |
| Projenin Adı | Simülasyona Dayalı Öğretimin Ebelik ve Hemşirelik Öğrencilerinin Memnuniyeti ve Öğrenmede Kendilerine Güvenlerine Etkisi |
| Proje Yürütücüsü | Dr. Öğr. Üyesi Meral Başaran |
| Araştırmacılar | Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Yıldız, Dr. Öğr. Üyesi Rukiye Yalap, Arş. Gör. Bilgesu Çelik, Arş. Gör. Sinem Sönmez |
| Proje Türü | Bilimsel Araştırma ve Geliştirme Projesi (BAGP) |
| Ait Olduğu Birim | Sağlık Bilimleri Yüksekokulu |
| Süresi (Ay) | 12 Ay |
| Proje Özeti | Ebelik ve hemşirelik eğitimi hem teorik hem de pratik olmak üzere iki aşamayı içeren akademik bir eğitimdir. Uygulama laboratuvarları ve klinik birimleri içine alan pratik aşamasında, öğrencinin edindiği teorik bilgiyi uygulaması beklenmektedir. Fakat bazen, fiziki koşullar, bakım alan bireyin vermiş olduğu ani tepkiler ve öğrencilerin kliniğe hazır oluşunda aksaklık ve yüksek anksiyete seviyesi, uygulama aşamasını olumsuz yönde etkilemektedir. Son yıllarda sık kullanılan ve öğrencilerin gözünde gerçeğe yakın deneyim sunan simülasyon eğitimi, bu duruma çözüm getirmektedir. Literatürde de kanıtlarına rastlanan simülasyonun sağladığı katkı göz önüne alındığında simülasyona dayalı öğretimin ebelik ve hemşirelik bölümleri müfredatına dahil edilmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmada simülasyona dayalı öğretimin öğrencilerin memnuniyeti ve öğrenmede kendilerine güvenlerine etkisi değerlendirilecektir.
|