Solunum Güçlüğü Yaşayan Hasta Simülasyonu ile Verilen İletişim Becerileri Eğitiminin Hemşirelik Öğrencilerinin Terapötik İletişim Becerilerine, Öfke Tarzlarına ve Bakım Davranışlarına Etkisi

Proje NoKÜN.2024-BAGP-029
Projenin AdıSolunum Güçlüğü Yaşayan Hasta Simülasyonu ile Verilen İletişim Becerileri Eğitiminin Hemşirelik Öğrencilerinin Terapötik İletişim Becerilerine, Öfke Tarzlarına ve Bakım Davranışlarına Etkisi
Proje YürütücüsüDr. Öğr. Üyesi Ayşegül Yıldız İçigen
AraştırmacılarArş. Gör. Sinem Sönmez
Proje TürüBilimsel Araştırma ve Geliştirme Projesi (BAGP)
Ait Olduğu BirimSağlık Bilimleri Yüksekokulu
Süresi (Ay)18 Ay
Proje ÖzetiSimülasyona dayalı teknolojiler, hemşirelik eğitiminde uzun zamandır kullanılan ve giderek daha önemli hale gelen bir öğretim stratejisidir. Simülasyon, öğrencilere güvenli bir ortamda teknik ve teknik olmayan becerilerini geliştirme imkânı sunarken, aynı zamanda gerçek yaşam senaryolarını deneyimlemelerine olanak tanır. Hemşirelikte temel olan insan insana iletişim becerileri, terapötik iletişim kapsamında öğretilmekte olup, bu becerilerin geliştirilmesinde simülasyonun etkili bir araç olduğu belirtilmektedir. İletişim becerilerinin yeterliliği, hemşirelerin bakım davranışları ve hasta-hemşire ilişkisini olumlu yönde etkileyebilir.
Scroll to Top