| Proje No | KÜN.2024-BAGP-018 |
| Projenin Adı | Ebelik Öğrencilerinde Tam Boyutlu Simülasyon ile Simülasyona Dayalı Öğrenme Etkinliğinin Değerlendirilmesinin Meslek Algısı Üzerine Etkisi |
| Proje Yürütücüsü | Dr. Öğr. Üyesi Meral Başaran |
| Araştırmacılar | Dr. Öğr. Üyesi Rukiye Yalap |
| Proje Türü | Bilimsel Araştırma ve Geliştirme Projesi (BAGP) |
| Ait Olduğu Birim | Sağlık Bilimleri Yüksekokulu |
| Süresi (Ay) | 18 Ay |
| Proje Özeti | Ebelik eğitimi hem teorik hem de pratik olmak üzere iki aşamayı içeren akademik bir eğitimdir. Klinik uygulamada öğrencinin öğrendiği teorik bilgiyi uygulamaya dökmesi beklenmektedir. Fakat klasik eğitimin en büyük sorunu öğrencinin anksiyete yaşaması, olumsuz deneyimler, teoriyi tam olarak kavrayamama ve yasal ve etik konular sebebi ile uygulama kısmında aksaklık yaşanmasıdır. Fakat simülasyona dayalı eğitim ile öğrenci edindiği teorik bilgiyi uygulamaya dökebilmekte, bilgi ve becerisini geliştirirken klinikte nadir görülen vakaları deneyimlemektedir. Son yıllarda sağlık eğitiminde sık kullanılan simülasyon sisteminde tam boyutlu simülasyonlar sayesinde öğrenci, tam zamanlı hastane ortamında olduğu gibi bakım verdiği bireye müdahale etmektedir. Literatürde simülasyona dayalı eğitim sonucu öğrencilerin özgüvenlerinde ve memnuniyetlerinde artış görülmesine rağmen meslek algısı üzerine herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Simülasyona dayalı öğrenmenin değerlendirilmesi ile kendi kendini değerlendirme yetkinliğine sahip öğrencinin meslek algısı gelişmekte, mesleki bilince sahip olmaktadır. Bu çalışmada ebelik bölümü öğrencilerinin tam boyutlu simülasyon ile simülasyona dayalı öğrenmenin değerlendirilmesinin mesleki algısı üzerine etkisi incelenecektir. |